top of page

חבילת צילום או כל צלם בנפרד?

Updated: Mar 4, 2021

וידאו לחוד, סטילס לחוד?


אם הגעת לכאן את כנראה נמצאת עמוק בשלב תכנון החתונה שלך,

בטח כבר בדקת על צלמי חתונות בכל מיני בלוגים באינטרנט, קיבלת המלצות על צלם ואת כבר פחות או יותר מכוונת ויש לך רשימה מסודרת של צלמים. אהה.. סליחה, יש לך רשימה של צלמי סטילס ורשימה נוספת של צלמי וידאו. בעצם, גם רשימה שלישית! צלמי מגנטים.

למה כאב הראש הזה? ממתי ניהיה נורמלי לסגור חוזה נפרד לספקים מאותו התחום בדיוק?

האם אין מספיק נותני שירות בחתונה שיש להתנהל מולם?

מה קורה אחרי החתונה- האם את צריכה חצי שנה אחרי לרדוף בנפרד אחרי האלבומים (אותם מספק צלם הסטילס) ובמקביל להתחנן לצלם הוידאו שיערוך כבר את הסרט?



חבילת צילום לחתונה
תחשבו על שירות ויעילות


אינטרס של הצלם

על השאלה למה מפרידים צלם סטילס וצלם וידאו נענה בצורה פשוטה: זה אינטרס של הצלם.

צלם סטילס מעדיף לא להתעסק בשירות מול הלקוח בכל הנוגע לוידאו, וצלם וידאו לא מעוניין לשבור את הראש עם שירות על תמונות סטילס. הגיוני.

מה האינטרס שלך?


עניין כלכלי

כשאת מפרידה את צלם הסטילס וצלם הוידאו את קודם כל משלמת יותר: בניגוד לסטודיו לצילום המציע חבילה הכוללת את הכל, צלם הוידאו יגזור בנפרד את הנתח שלו, למשל 4,500 וצלם הסטילס יגזור את חלקו, למשל ב- 7,000 (כולל אלבומים) וכך יוצא שאת משלמת 11,500 כשחבילה מחוברת, ממש אותו דבר היתה עולה לך 10,000.


שירות ממשרד- לא מהצלם עצמו

יש המוןןן צלמי חתונות מוכשרים, באמת. בלי ציניות.

אבל צלם עצמאי כזה שבא בנפרד לוידאו מנהל את העסק שלו בצורה "ריכוזית":

הצלם הוא גם העורך של התמונות, גם אחראי על הפגישות, גם עונה לטלפונים.. למעשה- הוא עושה הכל.

האם צלם שיוצא לצילום חתונה ב 13:00 וחוזר הביתה ב- 02:00 בלילה זמין לתת שירות?

האם צלם שיוצא לצילום חתונה ב 13:00 וחוזר הביתה ב- 02:00 מספיק לערוך את התמונות?

כמה פעמים שמעת שאת התמונות עצמן, לא האלבומים- התמונות עצמן קיבלה חברה שלך אחרי 3 חודשים (במקרה הטוב)?


חבילת צילום- תחת קורת גג אחת!

תבחרי את צלמי החתונה שלך לפי אלה המציעים את הכל תחת קורת גג אחת.

יודעת מה? נדלקת על צלם ספציפי? שיבנה לך חבילה אחת עם צלם הוידאו.

חשוב ומומלץ "לאחד" את הצלמים לחבילה אחת, שתתנהלי מול גורם אחד, את לא רוצה לרדוף אחרי אף אחד.

אם כך אלו הן, פחות או יותר חבילות הצילום האפשריות:


  • חבילה בסיסית- חבילה זו כוללת את המינימום הדרוש. תמונות? נסתפק רק בחומר גלם. ללא אלבום. וידאו? נקח את החומרי גלם ונערוך בעצמנו, יש זוגות לא מעטים שיעדיפו לקחת את החומרים ולהכין בעצמם, חלקם גם יעדיפו להפיק בעצמם את החתונה ולהתחתן בטבע.

  • חבילה סטנדרטית - חבילה סטנדרטית כוללת בתוכה צלם תמונות וצלם וידאו, התמונות: יהפכו לאלבום דיגיטלי מעוצב והוידאו: יהפוך לקליפ חתונה ערוך / סרט חתונה קצר. חבילה סטנדרטית היא החבילה המומלצת ביותר משום שהיא כוללת בתוכה באמת את מה שצריך וכדאי, אם כבר התחתנת ואם כבר השקעת בצלם חתונה- ההמלצה שלנו היא להשקיע גם במזכרת שתשאר מזה.

  • חבילת צילום קלאסית (מומלץ) - חבילה זו מתאימה לחתונות גדולות, היא למעשה זהה לחלוטין לחבילה הסטנדרטית אך בחבילה זו נוסיף צלם סטילס, אולי גם צלם וידאו. יהיו זוגות שיבחרו להוסיף לחבילה זו צלם רחף לרחבת הריקודים. חבילה זו פחות רלוונטית לחתונות בוטיק וחתונות קטנות בטבע.

  • חבילת צילום פרמיום- חבילה זו היא כל חבילה שתבחרי אך תכלול בתוכה צילומי זוגיות / סייב דה דייט ביום נפרד.



חתונות מיוחדות


ועכשיו: טיפים לבחירת חבילת צילום לחתונה שלא כדאי לפספס!


1) דבר ראשון- תמונות באינסטגרם זה ממש לא הכל!

כשאת בוחרת צלם לחתונה על סמך תמונות ברשתות חברתיות זו טעות דיי נפוצה - לא רק משום שרצוי לפגוש כל ספק של החתונה לפני שסוגרים איתו ולראות שיש כימיה בינך לבינו, אלא חשוב לדעת שתמונות חתונה יפות בפייסבוק לא אומרות שסגנון עריכת האלבום ייראה בסגנון שאת מחפשת. חשוב מאוד לבדוק לפני שסוגרים צלם לחתונה שגם המוצר שהוא מציע תואם את הציפיות שלך. לדוגמה: צילום אורבני ומיוחד יכול בקלות להפוך לאלבום שמעוצב בסגנון מיושן עם כותרות באנגלית וגרפיקה מביכה, משום שרבים מצלמי הסטילס עובדים לבד, ללא משרד וללא זמן לעריכת אלבום דיגיטלי לחתונה- לכן, הם מוציאים את העבודה החוצה למעצב גרפי שעובד עם עוד המון צלמי חתונות ומעצב בשטנץ קבוע, ללא רגש בעיצוב האלבום. זה לא דבר רע, הרי המעצב לא מכיר את הזוג אישית, וכאן, לצערנו- יש פתח לבעיות.


2) מי מתנהל מולך לאחר החתונה?

אז פגשת את צלם החתונה שרצית והכימיה הייתה טובה בפגישה, גם בצילומי החתונה הייתה זרימה טובה.. אפשר להגיד שההמלצה על צלם החתונה הייתה שווה! עד כאן הכל מצוין.. ומה עכשיו?

ישנם צלמים שלוקח להם חודשים רבים לספק את התמונות עצמן, את התשלום הם כבר קיבלו אבל הם כל כך עסוקים בצילום עוד ועוד חתונות.. מהצהריים עד הלילה.. אין להם משרד מאחוריהם, הם עושים הכל לבד. לפעמים קורה שתקבלי את התמונות עצמן רק כעבור 3 חודשים! זמן מוגזם לחלוטין.. שההתלהבות כבר יורדת.. ביום החתונה הצלם נתן שירות מצוין ולאחר החתונה פתאום הכל נתקע ולא זז.. מומלץ להתנהל מול משרד ולא מול צלם שעסוק יום יום בצילום חתונה / לענות לטלפון / לערוך תמונות.. זה מתכון בטוח לפגיעה באיכות השירות. זה לבטח מעכב את כל התהליך- לא בגלל השקעה יוצאת דופן של צלם החתונה- אלא פשוט כי אין לו זמן אלייך.


3) עיצוב אלבום דיגיטלי

נשאל שאלה פשוטה: האם לדעתך שנה או יותר מיום החתונה תצפי ב- 2,000 תמונות במחשב או באלבום דיגיטלי מעוצב?

אין ספק שיש צלמים לחתונה ברמה גבוהה מאוד- אבל אם נהיה מציאותיים, אם כבר נראה משהו מהחתונה עוד כמה שנים זה יהיה את האלבום הדיגיטלי, לכן, יש חשיבות גדולה מאוד לסגנון העיצוב!שייראה עדכני גם עוד 10 שנים.. שהחומר ממנו מודפס האלבום יהיה הכי איכותי, שההדפסה תהיה באיכות מושלמת וכן, גם שהכריכה תראה בסגנון שלך ולא בסגנון של שנות ה- 90..

חשוב לדעת- רוב רובם של צלמים לחתונה עובדים עם מעצב גרפי חיצוני שמעצב עבורם את האלבום הדיגיטלי. האם זה טוב? תלוי.. כדאי ומומלץ לבדוק שסגנון עיצוב האלבום תואם לדרישותיכן. לדוגמה: סגרת צלם בסגנון נקי וטבעי, אבל קיבלת אלבום עם עריכה מוגזמת, קווים גסים.. מסגרות.. משפטי קטלוג באנגלית.. יכול להראות מביך לא? רוב צלמי הסטילס מצלמים יפה אבל לא לוקחים אחריות כנדרש על המוצר הסופי אותו הם מפיקים לכן ועובדים בעצמם עם ספקים חיצוניים כמו מעצב גרפי.


4) צוות צלמים קבוע לחתונה

בחרת צלם חתונה, כלות אורבניות אפילו כתבו עליו מאמרים, הצלם כוכב! - חברות שלך המליצו עליו, ראית תמונות שלו ואהבת.. אפילו נפגשתם והייתה כימיה, אבל מי הצוות שלו? עם מי הוא עובד? מי מגיע איתו לחתונה כצלם שני? מי מעצב לו את האלבום? מי עורך לו את התמונות? חשוב וכדאי לזכור שצלם אחד מצוין לא מבטיח צוות מצוין ובעיקר מוצר מצוין.

כדאי שתדעי, שמלבד הצילום האמנותי בצילומי הנוף יש את החלק החשוב לא פחות- צילומי המשפחה, בשלב זה נהוג להביא צלם סטילס נוסף לחתונה עצמה- וכאן כדאי לברר שהצלם שמגיע הוא איש אדיב, נחמד שיודע להתנהל מול אנשים מבוגרים, אימא שלך הייתה על קוצים בשלב קבלת הפנים בחתונה ורצתה רק לגשת ולהגיד שלום לאורחים הצטלמה מספיק? חשוב שבשלב הזה יהיה צלם מנוסה ואולי קצת חצוף שיידע להחזיק את אימא קצר. זה לא חוזר על עצמו, לצערנו.


5) קליפ לחתונה

במידה ולא בחרת לפצל בין צלם סטילס לצלם וידאו והלכת על חבילת צילום לחתונה כדאי לוודא שהדוגמה של הקליפ חתונה שראית בפגישה ואהבת- תערך על ידי אותו עורך וידאו.

מניסיון- רבים המקרים שתסגרי צלם לחתונה לאחר שאהבת את הדוגמאות שהוא הראה לך אך לבסוף את העבודה שלך יערוך עורך אחר! כדאי מאוד לברר לעומק שצוות הצלמים לחתונה של צלם החתונה שבחרת הוא צוות צלמים קבוע, עם עורך וידאו קבוע ומעצב גרפי שידאג לעיצוב אלבום דיגיטלי באותו הקו שראית ואהבת בפגישה. צלם קבוע משמע אהבה לחברת הצילום, השקעה וחיבור למוצר.


6) צלם חתונה במחיר שפוי

טוב אמנם סעיף המחיר הוא הסעיף האחרון אך רוב הזוגות שמתחתנים יאמרו שהוא הדבר הכי חשוב, ובצדק מבחינתם.

אנחנו באוסקר פרו אמנם כותבים את הבלוג הזה אבל המידע שאנחנו מעבירים לכן הוא לחלוטין אותנטי- מה הוא מחיר זול? מה מקבלים בתמורה למחיר? הכל שאלה של מה המוצר שיישאר להמשך החיים.. אז הדרך הטובה ביותר להסביר היא על ידי שאילת שאלות:

- יש צלמים שעל עסקה בסיסית דורשים 8,000 ויש שדורשים 10,000, האם 2,000 שקלים הבדל מתוך הוצאת חתונה גדולה היא סכום משמעותי? שמלה למשל- יכולה לעלות 3,000 אבל גם 13,000 כאן ההבדל משמעותי יותר. האם תתפשרי על שמלה מושכרת או על זיכרון לכל החיים?

- האם מלבד הצלמים לחתונה תצטרכי להתנהל מול ספקים נוספים, חודשים ולפעמים שנים לאחר החתונה? מה משמעות הדבר מבחינת השירות שתקבלי אחרי החתונה? האם חשוב להתנהל מול צלם שהמוניטין שלו טוב וקיבלת עליו המלצות חמות או שעדיף להתנהל מול מי שזול יותר?

- האם בהבדל של 1,000-2,000 שקלים תרצי שהצלמים שיתלוו לצלם החתונה הראשי יהיו חסרי ניסיון או כאלה שמקבלים שכר נמוך?

- האם בהבדל מחיר כזה תעדיפי אלבום שמודפס בבית דפוס זול יותר ופחות איכותי, ושהכריכות של האלבום יהיו מיובאות מסין, או עבודת יד?


לגבי התשובות- אנחנו לא נשיב, כל אחת רואה את תכנון החתונה בצורה שונה וזה לגיטימי.

כדאי לחשוב על השאלות שהעלינו.


אז מה עכשיו? איך אני בוחרת חבילת צילום לחתונה?

אם את מחפשת צלם לחתונה במרכז, צלמים לחתונה בצפון וכבר יש לך המלצות חמות על צלמים- לכי לכולם, תבדקי אחד אחד בפגישה אישית ולא בטלפון.

אחת הטעויות הגדולות היא לברר מחיר בטלפון, מה המחיר אומר? מה יעזור לנו רשימה של מחירים בלי שראינו בכלל מה אנחנו מקבלות בכל חבילת צילום לחתונה?

לא כדרי לחסוך רק בשביל החיסכון- יש גם צלמים לחתונה בתחילת דרכם שלא מבקשים סכום גדול- זה לגיטימי.

מותר ואפשר להתפשר או לתכנן את ההוצאות- אבל חשוב לשים משקל נכון לכל בחירה.

1,000-2,000 שקלים זה סכום נכבד אבל לא כזה שעבורו כדאי לוותר על צלם חתונה שאהבתן.


מחפשת חבילות צילום לחתונה? מוזמנת לראות את חבילת הצילום שלנו


צילום חתונות בעמק הירדן
חשוב שיהיו מגוון של אופציות לבחירת האלבום שמתאים לך

0 comments

Recent Posts

See All

מתחתנת? נשמח לחזור אלייך

bottom of page